In het geval dat er iets (schade, vermissing of retour) verwijtbaar is aan de vervoerder, maken we hier een case voor aan. Voor een voorbeeld: https://my.dhlparcel.be/business/#/customer-cases/b34f8a7a-56d2-4631-95d1-c020446465cf

Daarvoor heb je een waardebepaling en een omschrijving nodig, dit voorbeeld kan daarvoor geactualiseerd worden: https://docs.google.com/document/d/1lUL35h5HD2vWlEU76kaw2yxrfyZAjeaR/edit

Deze wordt gemaakt met behulp van de prijzen en de samenstelling van een editie. Deze hoeft niet precies te kloppen, omdat het er vooral om gaat dat de vervoerder de wettelijke vergoeding per kilo uit de garantie moeten kunnen hanteren. Vervoerders zullen altijd vragen om een aankoopnota, maar na veel getouwtrek wordt deze opgave in ieder geval door dhl en bpost geaccepteerd. Het bedrag uit de omschrijving moet dus hoger zijn als ongeveer 4 € x het gewicht.

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *