EINDEVALUATIE:

Ga eerst deze checklist na voordat je begint. Bij twijfel kun je Inge raadplegen, zij heeft de nodige info:

  • Moet de evaluatie in het NL of ENG?
  • Is er een CIA? (Zo ja, dan moeten er grafieken gemaakt worden). Je kunt dit checken in Typeform.
  • Is de channeldatabase juist aangevuld? (aantallen, locaties etc?) Dit is niet altijd het geval dus controleer bij Inge of dit klopt.
  • Mail Inge met vraag overzicht locaties. Je kunt dit in een Google Doc bestand zetten in de Drive.
  1. Ga naar de map Marketing & Communicatie en dan naar de map ‘Presentaties’ en vervolgens naar de map ‘Eindevaluaties’.
  2. Selecteer daar de PowerPoint template van je keuze (Ned of Eng) en sla een kopie van de template op, op je desktop. LET OP: bewerk dus niet de originele versie maar maak altijd een kopie.
  3. Pas vervolgens de PowerPoint template aan, aan de hand van de volgende stappen:
  4. Ga een half uurtje bij elkaar zitten om het project te bespreken en alle informatie te verzamelen. Zorg dat je minimaal doelstellingen en doelgrepen kent en weet waarom keuzes gemaakt zijn. Zijn alle doelstellingen behaald?
  5. Zoek het logo van het merk en verwijder de achtergrond (zodat het transparant wordt) via remove.bg.
  6. Plaats dit logo in alle slides waar nu een dummy logo staat en zorg er voor dat alle logo’s op dezelfde plaats staan en evengroot zijn.
  7. Zoek op Google Albeeldingen zoveel mogelijk plaatjes van het product. Let op: zet bij Tools -> Formaat het formaat op groot en check dat je alleen high res beelden download.
  8. Slide 1: Zoek een geweldige high res foto van het product dat beeldvullend is.
  9. Slide 1: Check de titel en pas het. Kijk goed of het alleen sampling betreft. Anders “Activatievoorstel” er van maken. Vul periode in.
  10. Slide 3: Vul in de titel in wat het doel van de campagne is + merk. Dus bijvoorbeeld: “Zorg voor trial & awareness van Venco Choco D’rop”
  11. Slide 3: Vul bij de ondertitel de specifieke doelgroep in.
  12. Slide 3: Vul alle bulletpoints in. De doelstelling moet kort zijn. De doelgroep moet specifiek zijn. Etc. Zie verder instructies in de template.
  13. Slide 5: Vul deze slide aan de hand van de tips die in de template staan.
  14. Slide 5: Als deze slide is ingevuld zoek er dan een passend (high res) plaatje bij dat slaat op de input.
  15. Slide 6: Als er ook een geld terug actie was dan deze slide iets aanpassen. De eerste zin kan je laten staan maar pas de rest nog iets aan. Vraag Inge om input en selecteer de media die we hebben ingezet.
  16. Slide 7: Als er ook een winkelvloer activatiecampagne was dan deze slide graag aanpassen.
  17. Slide 7: Zoek een passende high res foto voor deze slide.
  18. Slide 8/9: Delete de slide die niet van toepassing is. 
  19. Slide 10: Zoek passende foto’s van de kanalen. Het liefst niet zomaar een logo maar een foto van de locatie waar je wel de naam van de winkel of locatie ook ziet. Bijvoorbeeld: de voorkant van de Etos.
  20. Slide 10: Vul de ondertitel en paar regels tekst in conform instructies. Vraag Inge, Govert of Danny om input als je het niet uit het voorstel kan halen.
  21. Slide 11/12: Vraag Inge waar je een overzicht kan vinden van alle plaatsen waar we gesampled hebben. Kies of je slide 10 wiltgebruiken of liever 11 (advies: gebruik slide 11). Delete de andere.
  22. Slide 11/12: Ga naar Google Maps -> Open het hamburgermenu -> ga naar “mijn plaatsen” -> maak een nieuwe lijst aan -> vul alle plaatsen van sampling in -> maak met greenshot een print screen.
  23. Slide 12: Zeg nog kort even iets over de geografische spreiding.
  24. Slide 13: Voeg plaatjes in van de leaflet (voor- en achterkant). Let er op dat het formaat van de plaatjes mogelijk verspringt maar dat je het ongeveer zo schaalt zoals in de template.
  25. Slide 13: Voeg bij de tekst het merk in en pas eventueel aan als de tekst niet helemaal klopt.
  26. Slide 14: Pas de titel aan op basis van wat de communicatiematerialen die we hebben gebruikt. Selecteer goede plaatjes en schaal de plaatjes ongeveer gelijk aan het voorbeeld.
  27. Slide 17/18: Voeg hier eventueel ander communicatiemateriaal in zoals social media banners. Als dat er niet is kan de slide verwijderd worden.
  28. Slide 17/18: Voeg goede quotes van consumenten toe, maar let op: redigeer ze wel. Voeg plaatjes toe. Bij voorkeur van mensen MAAR WEL DE DOELGROEP (!) en anders voonamelijk alleen van displays etc.
  29. Slide 19/20/21: Voeg grafieken in van consumer insights en kopieer deze slides als er meer grafieken zijn.
  30. Slide 22: Alleen de woordenwolk maken als er ook uitgebreid onderzoek is gedaan en hoge respons was. Check met Inge.
  31. Slide 23: Voeg hier de resultaten van een eventuele geld terug actie in. Zoek er ander plaatje bij en vraag Inge naar resultaten en er iets over te vertellen.
  32. Slide 24: Maak een screenshot van het dashboard van Kassabonkorting- grafieken en voeg die in. LET OP: VERGEET NIET AAN TE PASSEN DOOR >>…<< WEG TE HALEN
  33. Slide 25: Pas de ondertitel aan
  34. Slide 26: Deel onze conclusies van de campagne. In hoeverre hebben we voldaan aan de doelstellingen en waarom? Zijn we in staat geweest om de doelgroep te bereiken? Etc.
  35. Slide 26: Zoek een mooi plaatje bij deze laatste slide want dit is de laatste slide. Het liefst een vrolijke consument met een sample in z’n hand. Let op: moet wel high res zijn.
  36. Sla de presentatie op in de projectmap onder evaluaties.
  37. Maak er ook een PDF-versie van voor de klant die je later kan toesturen. LET OP: stuur nooit de PPT-versie van de evaluatie van de klant want er staan dingen in de template die niet van ons zijn. Die zij echter niet te zien in presentatie-modus en als je het als PDF verstuurt.

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *