Wat als we aan je vragen om kanalen op te zoeken?
Stap 1: vraag om de briefing (project, doelgroep, soort kanaal).
Stap 2: plaats de kanalen in de ChanneldataBase (check eerst of het kanaal er nog niet in staat, om dubbele kanalen te voorkomen). Zie uitleg hieronder.
Stap 3: Voeg de kanalen toe aan het project.
Stap 4: Mail desbetreffende collega dat de kanalen zijn toegevoegd aan het project.
Uitleg stap 2:
Wat je altijd in de Channel Base invult bij het toevoegen van kanalen:
– Naam
– Url
– Description
– E-mail
– Phone (indien bekend)
– Naam
– Url
– Description
– Phone (indien bekend)
– Channel Countries
– State:
Onbekend: als je het kanaal hebt toegevoegd
– State:
Onbekend: als je het kanaal hebt toegevoegd
In wacht: als je het kanaal benaderd hebt, maar nog geen reactie hebt gekregen. Opvolgen: als je het kanaal benaderd hebt, geen reactie hebt gekregen en je volgt op.
Geïnteresseerd: als kanaal interesse heeft in sampling.
Geen interesse: als kanaal geen interesse heeft in sampling.
– Categories
– Targetgroups (alleen invullen als het kanaal zich richt op 1 specifieke doelgroep, zoals Hunkemöller op vrouwen.)
– Channeltype (altijd nagaan of een online kanaal ook winkels heeft en dit dan ook aanvinken)
Geïnteresseerd: als kanaal interesse heeft in sampling.
Geen interesse: als kanaal geen interesse heeft in sampling.
– Categories
– Targetgroups (alleen invullen als het kanaal zich richt op 1 specifieke doelgroep, zoals Hunkemöller op vrouwen.)
– Channeltype (altijd nagaan of een online kanaal ook winkels heeft en dit dan ook aanvinken)
– Comments: indien je een kanaal hebt benaderd. De datum, je eigen initialen en het project als volgt in het veld vermelden, met daaronder je opmerking. Dus bijvoorbeeld:
26.01.18 AO Nimm2:
Meer info gemaild.
– Importance invullen op een schaal van 1 – 3.
1 is heel belangrijk, 2 is gemiddeld, 3 is minder belangrijk. Dit vul je in op basis van bekendheid of het een ‘mooi’ kanaal/ merk is. Dit kan te maken hebben met de aantallen maar ook of het om een mooie merknaam gaat. Als je dit niet zeker weet, dan graag aan één van ons vragen.
Meer info gemaild.
– Importance invullen op een schaal van 1 – 3.
1 is heel belangrijk, 2 is gemiddeld, 3 is minder belangrijk. Dit vul je in op basis van bekendheid of het een ‘mooi’ kanaal/ merk is. Dit kan te maken hebben met de aantallen maar ook of het om een mooie merknaam gaat. Als je dit niet zeker weet, dan graag aan één van ons vragen.
Indien bekend, ‘Cooled Sampling Possible’ (gekoeld samplen mogelijk) of ‘THT Sampling Possible’ (houdbaarheidsproducten sampling mogelijk) aanvinken.
Contacten toevoegen kun je als volgt doen:
– Add New
– Contactgegevens invullen
– Create
– Add New
– Contactgegevens invullen
– Create
Vergeet na het toevoegen van het kanaal en/ of het contact niet om op UPDATE te klikken. Hiermee sla je alle gegevens op.