Met de start van de Monsterbox moeten er een aantal dingen gebeuren. Het is hierbij van belang dat je de puntjes in Mavenlink aanhoud.
Zie hier het technische deel om de pagina gereed te maken.
- Check met Inge of alle producten compleet zijn.
- Zo ja: Iris vragen om de visuals in de verschillende formaten (ze weet welke formaten dit zijn). Goed kritisch kijken naar de producten, of ze niks vergeten is, de grootte van producten etc. Ook even laten checken door Inge.
Inrichten website en social media voor verkoop:
- Maak de verkooppagina aan van de nieuwe editie bij ‘Producten’ (dus bijv. de Lente editie 2021). Klopt de prijs etc.? Wilrick en Chris ook altijd deze pagina even laten checken voordat je deze publiceert! Nog niet de foto erin zetten met alle producten, maar tijdens de verkoop de foto ‘Cart’ met de 2 Mano poppetjes. Bij de Monsterbox ook de Franstalige pagina maken!
- Voer de producten in op Monsterbox-shop.nl bij ‘Producten’. Let op: nu nog op concept zetten. Pas als de editie is uitverkocht op Publiceren. Twijfel je of je het juist doet? Bekijk dan een vorig product uit een vorige editie hoe dit is gedaan. Bij de Monsterbox ook de Franstalige pagina maken!
- Met Chris overleggen wanneer social media post van de Verkoop van de Monsterbox gepubliceerd zal worden (vaak niet tegelijk met de verkoop, anders hebben we in 1 keer erg veel traffic op de website).
Testen website:
- Werkt de verkooppagina?
- Werkt de hoofdpagina? Kloppen alle linkjes/buttons/prijs?
- Bij de Monsterbox: ook de Franstalige pagina aanpassen!!
Communicatie verkoop:
- Mailing sturen naar consumenten dat de verkoop is gestart (zie vorige mailings bij twijfel). Eerst naar een kleine testgroep sturen. Met Chris even overleggen.
Monsterdoos uitverkocht:
- De hoofdpagina veranderen naar Uitverkocht. Ook hier, zie technische gedeelte.
Productpost maken en inplannen:
- Op facebook (en instagram?) de productpost inplannen.
- Graag de posts monitoren aan de voorkant (achterkant doet Wilrick).
Winnaars selecteren:
- Winnaars op Facebook bekend maken van de kleurplaat, leuke comment onder een product post en eventueel op Instagram of een leuke reactie op Facebook bij ‘Community’. (Totaal dus 3 winnaars). Deze winnaars doorgeven aan Wilrick.
Consumer Insights vragen aan consumenten:
- Ga naar https://limefactorydashboard.azurewebsites.net/
- Ga naar Consumer Insights – Products. Voer hier alle producten in van deze editie. Geef een seintje aan Chris dat de producten zijn ingevoerd.
- Ga vervolgens naar Campaigns en maak de campagne aan voor de Lente editie. Weet je niet meer precies wat je waar moet invoeren? Spiek dan even bij een vorige editie hoe dit is ingevuld.
Eindevaluatie versturen:
- In het dashboard de grafiek downloaden van de Monsterbox campagne. Vervolgens per product de grafieken maken in Infogram.
- In Qwilr kan je de evaluatie aanmaken. Tip: Maak een kopietje van de vorige editie, dan hoef je alleen dingen aan te passen en niet helemaal opnieuw te beginnen. Loop alles even kritisch door (afbeeldingen, aantallen etc.).
- Vervolgens delen met Isabel (voor NL) of Myriam (voor BE).