Algemene afspraken
Voor contactpersonen waarbij een taak openstaat op zowel Belgische als Nederlandse Monsterbox;
- Indien contactpersoon bij bedrijf in België: Accountmgr BE blijft taak behouden (met extra vermelding BE&NL in onderwerp) + taak van Accountmgr NL wordt afgesloten >>> De BE Accountmgr verkoop Monsterbox voor beide landen
- Indien contactpersoon bij bedrijf in Nederland: Accountmgr NL blijft taak behouden (met extra vermelding BE&NL in onderwerp) + taak van Accountmgr BE wordt afgesloten >>> De NL Accountmgr verkoop Monsterbox voor beide landen
Richtlijnen contactpogingen
- 2 x bellen, vervolgens 1 x mailen, nadien nog 2 x bellen en ten slotte 1 x reminder mail
- Bij geen reactie: taak verschuiven naar latere datum
- Opgelet !!! Vooraleer je een contactpersoon opbelt, STEEDS eerst de tijdlijn bekijken waarin chronologisch de laatste contact(poging)en gemakkelijk terug te vinden zijn.
- Opgelet !!! Verschillende contactpersonen binnen één merk steeds in zelfde ‘belronde’ benaderen
- PerfectView: codes aan taak geven (nieuw, prospect en klant + koud, lauw en warm)
7 weken voor uiterlijke aanleverdatum Monsterboxeditie:
- Contact met contactpersonen in de pipeline voor deze editie (75%-50%-25% kanshebbers; aangevuld van vorige edities)
6 weken voor de uiterlijke aanleverdatum
- Emailing versturen naar contacten
- Informatie uit OOO verwerken (gsmnummers, nieuwe contactpersonen,…) > kan bij tijdsgebrek ‘geparkeerd’ wordt tot na de productenwerving van de betreffende Mbox editie.
5 weken voor de uiterlijke aanleverdatum
- Start telefonisch contact bestaande deelnemers & warme prospects
- Verwerking inkomende emails, verzenden aanleverdetails, opvolging, etc.
1 week voor de uiterlijke aanleverdatum
- Focus op de producten in de pipeline: opvolgen om antwoord te verkrijgen
Indien alles onder controle
- Versturen evaluaties van de voorgaande Monsterbox editie: steeds met bijkomende vraag voor eventuele meeting met Govert (voor andere Lime Factory diensten te leren kennen) > check de bestaande verkoopkansen en tijdlijn om een gepersonaliseerd bericht op te stellen
- Op vraag van Kevin: testbestellingen / zendingen uitvoeren + eventueel feedback aan Kevin bezorgen.
- Aanmaken verkoopkansen, aanvragen facturatiegegevens en PO-nummers + opvolging daarvan
- Govert informeren indien alle informatie binnen is & de facturen bijgevolg verstuurd kunnen worden.
!! Verkoopkansen die ik klaar heb mailen naar Govert + ook aangeven welke CP’s met deelname Mbox BE ik nog niet heb in orde gemaakt voor facturatie + laten weten welke deelnemers Mbox NL wel al in verkoopkansen opgenomen staan !!
- Kenmerken deelname Monsterbox op organisatieniveau aanmaken in PerfectView
- Unieke kortingscodes leveranciers bezorgen, zodat collega’s gratis Monsterbox kunnen bestellen
Tussen dit moment & de start van de volgende Monsterbox editie
- Prospectie: mails, telefoontjes, meetings + opvolging
- Mogelijke leads voor prospectie komen van volgende kanalen:
- Nieuwe contactpersonen uit OOO bij versturen van emailings
- Nieuwe contactpersonen uit Sales Navigator (toegevoegd door Myriam en Govert + taak aangemaakt)
- Contactpersonen die ik in het verleden reeds probeerde te benaderen, maar waarvan ik nog geen reactie of terugkoppeling heb ontvangen (en dus op een later tijdstip in de takenlijst plaats)
- Contactpersonen die ik via contactpersonen heb ontvangen
- Promoties en nieuwe producten in retail checken + proactief de juiste contactpersonen hiervoor benaderen om Monsterbox voor te stellen.
- Vergelijkbare boxen zoals Monsterbox bekijken (MyShopi / Scoupy / BagOffice), de producten analyseren + proactief de juiste contactpersonen hiervoor benaderen om Monsterbox voor te stellen.