Algemene afspraken

Voor contactpersonen waarbij een taak openstaat op zowel Belgische als Nederlandse Monsterbox;

  • Indien contactpersoon bij bedrijf in België: Accountmgr BE blijft taak behouden (met extra vermelding BE&NL in onderwerp) + taak van Accountmgr NL wordt afgesloten >>> De BE Accountmgr verkoop Monsterbox voor beide landen
  • Indien contactpersoon bij bedrijf in Nederland: Accountmgr NL blijft taak behouden (met extra vermelding BE&NL in onderwerp) + taak van Accountmgr BE wordt afgesloten >>> De NL Accountmgr verkoop Monsterbox voor beide landen

Richtlijnen contactpogingen

  • 2 x bellen, vervolgens 1 x mailen, nadien nog 2 x bellen en ten slotte 1 x reminder mail
  • Bij geen reactie: taak verschuiven naar latere datum
  • Opgelet !!! Vooraleer je een contactpersoon opbelt, STEEDS eerst de tijdlijn bekijken waarin chronologisch de laatste contact(poging)en gemakkelijk terug te vinden zijn.
  • Opgelet !!! Verschillende contactpersonen binnen één merk steeds in zelfde ‘belronde’ benaderen
  • PerfectView: codes aan taak geven (nieuw, prospect en klant + koud, lauw en warm)

7 weken voor uiterlijke aanleverdatum Monsterboxeditie:

  • Contact met contactpersonen in de pipeline voor deze editie (75%-50%-25% kanshebbers; aangevuld van vorige edities)

6 weken voor de uiterlijke aanleverdatum

  • Emailing versturen naar contacten
  • Informatie uit OOO verwerken (gsmnummers, nieuwe contactpersonen,…) > kan bij tijdsgebrek ‘geparkeerd’ wordt tot na de productenwerving van de betreffende Mbox editie.

5 weken voor de uiterlijke aanleverdatum

  • Start telefonisch contact bestaande deelnemers & warme prospects
  • Verwerking inkomende emails, verzenden aanleverdetails, opvolging, etc.

1 week voor de uiterlijke aanleverdatum

  • Focus op de producten in de pipeline: opvolgen om antwoord te verkrijgen

Indien alles onder controle

  • Versturen evaluaties van de voorgaande Monsterbox editie: steeds met bijkomende vraag voor eventuele meeting met Govert (voor andere Lime Factory diensten te leren kennen) > check de bestaande verkoopkansen en tijdlijn om een gepersonaliseerd bericht op te stellen
  • Op vraag van Kevin: testbestellingen / zendingen uitvoeren + eventueel feedback aan Kevin bezorgen.
  • Aanmaken verkoopkansen, aanvragen facturatiegegevens en PO-nummers + opvolging daarvan
  • Govert informeren indien alle informatie binnen is & de facturen bijgevolg verstuurd kunnen worden. 
    !! Verkoopkansen die ik klaar heb mailen naar Govert + ook aangeven welke CP’s met deelname Mbox BE ik nog niet heb in orde gemaakt voor facturatie + laten weten welke deelnemers Mbox NL wel al in verkoopkansen opgenomen staan !! 
  • Kenmerken deelname Monsterbox op organisatieniveau aanmaken in PerfectView
  • Unieke kortingscodes leveranciers bezorgen, zodat collega’s gratis Monsterbox kunnen bestellen

Tussen dit moment & de start van de volgende Monsterbox editie

  • Prospectie: mails, telefoontjes, meetings + opvolging
  • Mogelijke leads voor prospectie komen van volgende kanalen:
  1. Nieuwe contactpersonen uit OOO bij versturen van emailings
  2. Nieuwe contactpersonen uit Sales Navigator (toegevoegd door Myriam en Govert + taak aangemaakt)
  3. Contactpersonen die ik in het verleden reeds probeerde te benaderen, maar waarvan ik nog geen reactie of terugkoppeling heb ontvangen (en dus op een later tijdstip in de takenlijst plaats)
  4. Contactpersonen die ik via contactpersonen heb ontvangen
  5. Promoties en nieuwe producten in retail checken + proactief de juiste contactpersonen hiervoor benaderen om Monsterbox voor te stellen.
  6. Vergelijkbare boxen zoals Monsterbox bekijken (MyShopi / Scoupy / BagOffice), de producten analyseren + proactief de juiste contactpersonen hiervoor benaderen om Monsterbox voor te stellen.

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *