Hoe maak ik een nieuw bedrijf aan?
In PerfectView rechts heb je een rode +, hier maak je nieuw bedrijf aan: (klant)

  • Vul de algemene gegevens is van het bedrijf, zoals website, telefoonnummer, adres (ook bij postadres zetten)
  • Dan bij tabblad Kenmerken 3 dingen invullen:

– Productcategorie, dus bijv. chips, koek, snoep etc. (home care is alle schoonmaak middelen)

– soort organisatie: daar vul je in ‘Sample klant NL

– Land: Nederland of bijv. ook België

Daarna de contactpersoon aanmaken met alle gegevens (zoek deze ook nog even via LinkedIn op) Zie kopje Hoe maak ik een nieuw contactpersoon aan?

Hoe maak ik een nieuw contactpersoon aan?

Ga naar het bedrijf / subcategorie product waar deze persoon toegevoegd moet worden

dus bijv. bedrijf: Unilever en dan als subcategorie Dove Hair of Dove deo etc.

  • Ga naar tabblad ‘contactpersonen’
  • Rode knop ‘contact toevoegen’
  • Vul achternaam / voornaam in
  • Nog niet bekend in Perfect View?
  • Dan contactpersoon inderdaad gaan aanmaken d.m.v. invullen geslacht / visitekaartje graag zoals het op Linkedin staat/ mailadres / eventueel telefoonnummer
  • Daarna kenmerken aanmaken, deze kenmerken MOETEN worden aangemaakt:
  • Verantwoordelijkheid
  • Communicatie-taal
  • Landverantwoordelijkheid CP
  • Verantwoordelijkheden, dit is normaal gesproken Sampling, maar soms ook winkelvloeractivatie.
    Als deze contactpersoon tevens verantwoordelijk is voor THT dan maak je ook bij de verantwoordelijkheden ‘THT’ aan.
  • Daarna maak je een taak aan voor deze persoon

Hoe verhuis ik een contactpersoon intern in een bedrijf?

  1. Ga naar het bedrijf waar de persoon toegevoegd moet worden
  2. Ga naar contactpersonen en kies ‘kies bestaande contactpersoon’
    Vul de naam van de CP in en selecteer
  3. Schakel deze persoon bij het oude bedrijf op ‘inactief’ rechtsbovenin met het vinkje
  4. Nu kun je gegevens zoals visitekaartje, tel. Nr en mail overzetten (je ziet ‘nieuwe contactgegevens’ en ‘voormalig contactpersoon’ in beeld bij tabblad gegevens
  5. Ga naar de contactpersoon in oude bedrijf
  6. Open de taak bij die persoon
  7. Dan naast de bedrijfsnaam klikken op het pijltje rechts naast de naam
  8. Zoek het bedrijf waar contactpersoon naar toe gaat en selecteer
  9. Dan komt naam van contactpersoon in beeld en deze selecteer je vervolgens
  10. Dan ook opnieuw de kenmerken invullen op de nieuwe afdeling graag. En ook graag de oude kenmerken verwijderen (behalve het kenmerk klant, dan kunnen we namelijk wel blijven zien dat het een klant is geweest bij een ander bedrijf).

Als een contactpersoon verandert van bedrijf dan gewoon deze persoon toevoegen aan dat bedrijf en niet via ‘verhuismanier’.

Hoe maak je iemand inactief?
In PV zie je rechtsbovenin bij relatienetwerk de naam van de persoon en zie je een vakje waar je een vinkje in kan zetten. Hierbij maak je deze persoon inactief.

Iemand afmelden voor de algemene mailing / Monsterbox mailing:

Iemand afmelden voor alle mailings:
gegevens ->  vink het vakje aan bij opt-out (niet meer mailen)

Iemand afmelden voor alleen Monsterbox mailing:
Kenmerken -> Opt-outs -> Monsterbox

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *