Algemeen salesproces

  1. Afspraak maken
  2. Meeting met presentatie
  3. Briefingsdocument doorsturen naar klant
  4. Voorstel wordt opgemaakt
  5. Voorstel wordt voorgesteld aan de klant tijdens videomeeting
  6. Offerte versturen
  7. Kick-off meeting met Anne en Govert
  8. Uitvoering project
    • Wekelijkse update naar klant over lopende campagne
    • Fotograaf gaat langs
  9. Eindevaluatie

Contactflow

Nieuwe contacten

  • Onderverdeling in 3 categorieën:
    • Algemene contacten (o.a. Brand Managers)
    • Digitale contacten
    • Trade Marketeers voor alles wat instore betreft
  • Taak aanmaken voor nieuwe marketeers en benaderen vanuit focus Mbox + korte voorstelling overige diensten en mogelijkheden
  • 2 x bellen – 1 x mailen – 2 x bellen – 1 x reminder mailen
  • Vanaf potentiële interesse LFS > verkoopkans aanmaken onder campagne ‘new marketeers’ en van daaruit verder opvolgen. + in taak vermelden ‘interesse LFS’ als aandachtspunt bij werken op taken.

Bestaande contacten (Mbox)

  • Indien Mbox CP getriggerd & potentiële interesse in LFS > verkoopkans aanmaken onder campagne ‘???‘ en van daaruit verder opvolgen. + in taak vermelden ‘interesse LFS’ als aandachtspunt bij werken op taken.

Codes in taken en verkoopkansen

  • LFS = Lime Factory Services
  • AD = aanvullende diensten Monsterbox
  • NB = new business
  • DC = digital contactpersoon
  • WV = winkelvloer contact

Campagnes

  • Campagnes met verkoopkansen worden aangemaakt in PerfectView (vb. Afspraken 2025) en van daaruit opgevolgd.
  • Welke campagnes zijn er en wanneer wordt welke campagne toegevoegd aan de verkoopkans?

Sales Navigator

Standaardmails en cases

  • Standaardmailtjes met personalisatie per type contactpersoon ter voorstelling Lime Factory / Monsterbox
  • Maandelijks document cases updaten om snel en gemakkelijk gepersonaliseerde standaardmailtjes te versturen.

Extra input contactmomenten

  • Relevant & gericht:
    • Indien reeds samengewerkt met bedrijf, eerdere campagne noemen die we voor het betreffende bedrijf hebben gedaan.
    • Indien volledig nieuw bedrijf, voorbeeld geven van campagne bij ander bedrijf met gelijkaardig product.

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *