Algemeen salesproces
- Afspraak maken
- Meeting met presentatie
- Briefingsdocument doorsturen naar klant
- Voorstel wordt opgemaakt
- Voorstel wordt voorgesteld aan de klant tijdens videomeeting
- Offerte versturen
- Kick-off meeting met Anne en Govert
- Uitvoering project
- Wekelijkse update naar klant over lopende campagne
- Fotograaf gaat langs
- Eindevaluatie
Contactflow
Nieuwe contacten
- Onderverdeling in 3 categorieën:
- Algemene contacten (o.a. Brand Managers)
- Digitale contacten
- Trade Marketeers voor alles wat instore betreft
- Taak aanmaken voor nieuwe marketeers en benaderen vanuit focus Mbox + korte voorstelling overige diensten en mogelijkheden
- 2 x bellen – 1 x mailen – 2 x bellen – 1 x reminder mailen
- Vanaf potentiële interesse LFS > verkoopkans aanmaken onder campagne ‘new marketeers’ en van daaruit verder opvolgen. + in taak vermelden ‘interesse LFS’ als aandachtspunt bij werken op taken.
Bestaande contacten (Mbox)
- Indien Mbox CP getriggerd & potentiële interesse in LFS > verkoopkans aanmaken onder campagne ‘???‘ en van daaruit verder opvolgen. + in taak vermelden ‘interesse LFS’ als aandachtspunt bij werken op taken.
Codes in taken en verkoopkansen
- LFS = Lime Factory Services
- AD = aanvullende diensten Monsterbox
- NB = new business
- DC = digital contactpersoon
- WV = winkelvloer contact
Campagnes
- Campagnes met verkoopkansen worden aangemaakt in PerfectView (vb. Afspraken 2025) en van daaruit opgevolgd.
- Welke campagnes zijn er en wanneer wordt welke campagne toegevoegd aan de verkoopkans?
Sales Navigator
- Maandelijks nieuwe Marketeers vanuit Sales Navigator updaten in Perfect View
- Links naar Sales Navigator per categorie contactpersoon:
- Lijst in Sales Navigator doorlopen (enkel CP’s zonder eerdere view)
- Skip contactpersonen met niet-complete namen, hogere functies, global functies en luxury brands (behalve bij digital contactpersonen)
- Opzoeken in PV of ze reeds contactpersoon zijn.
- Ja? Dubbelcheck info + eventueel aanpassen
- Nee? Nieuwe CP aanmaken
Standaardmails en cases
- Standaardmailtjes met personalisatie per type contactpersoon ter voorstelling Lime Factory / Monsterbox
- Maandelijks document cases updaten om snel en gemakkelijk gepersonaliseerde standaardmailtjes te versturen.
Extra input contactmomenten
- Relevant & gericht:
- Indien reeds samengewerkt met bedrijf, eerdere campagne noemen die we voor het betreffende bedrijf hebben gedaan.
- Indien volledig nieuw bedrijf, voorbeeld geven van campagne bij ander bedrijf met gelijkaardig product.