Activatie overzicht Nederlands
Geld terug Activatie
Kosten:
- Opstartkosten cashback campagne: € 4.500
- Eventueel gebruik unieke codes: € 600
- Kosten per transactie: € 0,45
- En dan natuurlijk de cashbacks zelf nog.
Dit is via een landingspagina op Kassabonkorting.nl, inclusief mailing vanuit database (10k-15k opt ins) en social media post.
Extra kosten landingspagina of integratie vanaf EUR 800 (Let op: voor België vanaf € 1.200), dit is inclusief opmaak van site/widget en mails in stijl van de klant.
Extra communicatie mogelijkheden om traffic naar de specifieke supermarket te stimuleren.
De geld terug actie kan geïntegreerd worden in de bestaande merk communicatieplannen, of wij kunnen dit opzetten voor jullie, zoals:
- Communicatie in advertenties in magazines, zie deze geld terug actie in Linda Magazine.
- Communicatie via Abri’s in de buurt van deelnemende supermarkten.
- Location based ads via geofencing. Online ads in de buurt van deelnemende supermarkten.
- Extra bereik door mailing vanuit onze database (10k-15k opt ins): € 300
- Communicatie via kiesjefolder.nl (gericht op consumenten thuis via folderpakket) 150k: € 6.000
Geld terug acties kunnen gekoppeld worden aan sampling of samen met een Winkelvloeractivatie opgezet worden bij de retailer. Zie hier de Argeta geld terug actie case, waar we een geld terug actie gecombineerd hebben met een display op de winkelvloer en POS materialen.
Mocht je de geld terug actie willen combineren met een winkelvloeractivatie, dan zijn dit de kosten voor de winkelvloeractivatie:
Winkelvloeractivatie
Kosten indicatie voor 50 displays:
- Benaderen, e-mailing en afspraken maken met de deelnemende supermarkten: € 3.000
- Project coördinatie: € 2.000
- Plaatsen en distributie van POS materiaal: €75 per supermarket, totaal €3.750
Kosten indicatie voor 100 displays:
- Benaderen, e-mailing en afspraken maken met de deelnemende supermarkten: € 5.500
- Project coördinatie: € 3.000
- Plaatsen en distributie van POS materiaal: €75 per supermarket, totaal €7.500
Online Activatie
Dit kan ook samen gedaan worden met een winkelvloeractivatie, zeker geschikt voor een activatie bij een supermarkt zonder een price off.
Zie hier een voorbeeld van een Appelsientje campagne met 14 miljoen unieke codes. Dit zou ook nog ondersteund kunnen worden door display’s en POS materialen (voor kosten zie hierboven bij Winkelvloeractivatie). We moeten wel kijken naar het mechanisme van de actie, dat kan ook impact hebben op de kosten.
Kosten:
- Ontwikkeling en ontwerp van landings page: vanaf € 2.900
- Project coördinatie: € 2.000
- Extra’s en de te winnen prijzen zitten niet in deze prijs inbegrepen
Geofencing ads:
Om de wisselwerking tussen sampling en extra awareness te stimuleren, stellen wij voor om geofencing advertenties in te zetten. Hierbij krijgt de doelgroep binnen een straal van 1 km tijdens de sampling campagne en tijdens de openingstijden van de supermarkt de advertenties te zien.
Kosten: €4.000 euro voor een bereik van 200.000.
Activation Overview in English
Shop Floor Activation
Cost indication 50 displays:
• Approaching, e-mailing and making appointments with participating supermarkets: € 3,000
• Project coordination: € 2,000
• Placing and distribution of POS material: €75 per supermarket, total €3.750
Cost indication 100 displays:
• Approaching, e-mailing and making appointments with participating supermarkets: € 5,500
• Project coordination : € 3,000
• Placement and distribution of POS material: €75 per supermarket, total €7,500
Online Activation
This can be done, together with a Shop Floor Activation.
We can think of a price mechanism where the consumer can buy the product and could win a prize. Please see this example of several juice brands in the Netherlands with 14 million unique codes. This can be supported by display’s or POS materials (see costs above at ‘Shop Floor Activation’).
Costs:
- Development and design landings page: from € 2.900
- Project Coordination: € 2.000
- Extra’s and prizes are not included in this price
Cash Back Activation
This can be done, together with a Shop Floor Activation. Please see the Argeta cash back case, where we combined a cash back with displays and shelf materials. When combined by display’s or POS materials, see costs above at ‘Shop Floor Activation’.
Costs:
- Start-up costs €4,500
- Unique codes if applicable: € 600
- Costs per transaction: € 0,45
- The cash backs itself are not included in this price
Extra communication possibilities to stimulate traffic to a specific supermarket. The cash back and the online activation can be integrated in the current brand communication plans (or we can organize this), like:
- Communicate in brand advertisements in magazine, please see the cash back campaign of Healthy People communicated in Linda Magazine.
- Communicate via Abri’s in the neighborhood of participating supermarkets.
- Communicate online via geofencing. Online ads in the neighborhood of participating supermarkets.
- Extra reach by mailings to our database (10k-15k opt ins): € 500
- Communication via kiesjefolder.nl (targeted to consumers in home via advertising brochure) 150k: € 6.000
We have a lot of possibilities for collecting Consumer Insights, integrated with these campaigns. Costs starts from € 800.
Geofencing ads:
To stimulate the interaction between sampling and extra awareness, we propose to use geofencing advertisements. The target group will see the advertisements within a radius of 1 km during the sampling campaign and during the opening hours of the supermarkets.
Cost: €4.000 for 200.000 views.